Guerilla marketing – udeřte tvrdě ze zálohy!

Rok 2018 je v plném proudu a jistě jste již přemýšleli, jakým způsobem zasadíte vaší konkurenci tvrdou ránu. Pakliže vaše marketingové metody, které jste používali v minulém roce, příliš nefungovaly, je načase vyzkoušet něco zcela jiného. Podpořte vaši stávající kampaň něčím neotřelým, do módy se dostal takzvaný guerilla marketing, který má ve správných  rukou obrovský potenciál.

Co je guerilla marketing?

Guerilla marketing byste si rozhodně neměli spojovat s Che Guevarou či jiným revolucionářem, který využíval partyzánského typu boje. Guerilla marketing vznikl před více než 40 lety v USA a vyznačuje se několika pevnými principy. Marketingoví odborníci jsou díky nim schopni vytvořit velmi efektní kampaň, která osloví cílovou skupinu. Kampaň se vyznačuje tím, že je nečekaná, humorná nebo naopak drastická, krátkodobá a levná. Cílem je dostat informace o zboží či službách za co nejnižší cenu tam, kde o ně lidé opravdu stojí.

Virální marketing

Populární formou guerilla marketingu je takzvaný virální marketing, který se v současné době hojně využívá na fenomenální sociální sítí Facebook. O co ve virálním marketingu jde? Představte si, jak se šíří virus. A přesně takto by se měla šířit vaše reklama. Nekontrolovaně a velmi rychle. Udělat virální kampaň přitom není tak složité. Důležitý je prvotní nápad, který v sobě potáhne vaši reklamu. Vypusťte do oběhu něco, co bude uživatele šokovat či bavit. Něco, co je donutí předat vaše poselství dál, jako virus. Ať už se jedná o skrytou či klasickou prvoplánovou reklamu, musí uživatele zaujmout. Populární jsou zejména spoře oděné slečny, politické vtipy a podobně. Díky virálnímu marketingu se vám může podařit velmi razantně zvýšit zisky. Vstupní náklady jsou přitom velmi malé.

Publikováno: 01. 12. 2022 / Aktualizováno: 16. 02. 2024

Kategorie: Marketing

Autor: Romana Musilová