Jak si udržet zákazníka? Tipy, které skutečně fungují

Podařilo se vám prodat? Výborně, ale tím by váš zájem o daného zákazníka rozhodně neměl skončit. Důvodem je fakt, že již 5% nárůst stálé klientely může zvýšit obrat o 75 %! Jak si ale nakupující udržet na své straně barikády a nenechat je přejít ke konkurenci? Následující opatření fungují prakticky vždy a za všech okolností.

​Hrajte to na komfort

Nízké ceny zboží dnes zákazníkům nestačí. Po čem skutečně prahnou, jsou pohodlný nákup a nadstandardní servis. Potvrzuje to množství studií a některé jsou staré desítky let. Snažte se proto nákupní procesy zjednodušit a neberte lidem to nejcennější, co mají – jejich čas. Pokud máte například pocit, že je vaše stávající e-shopové řešení příliš komplikované, zvažte úpravu UI s ohledem na co nejlepší uživatelský prožitek.

​Personalizujte

Snad každý zákazník ocení, když se ve vztahu k prodejci nebude cítit jako „jeden z mnoha“. Buďte proto osobní, jak to jen nejvíce jde a oslovujte nakupující jménem v e-mailech, zprávách i v mobilní aplikaci. Personalizaci vám usnadní vhodně zvolený nástroj pro řízení vztahů se zákazníky. Dobrým příkladem je nejlepší CRM software postavený v prostředí Outlooku. Český eWay-CRM nabízí modul pro marketingové kampaně, kde lze snadno personalizovat oslovení v e-mailech. https://www.youtube.com/watch?v=3E7GwOqGXKk

​Nebuďte lhostejní ke stížnostem

Podle někdejšího nejbohatšího člověka na světě Billa Gatese jsou nejbohatším zdrojem učení nespokojení zákazníci. I když se budete snažit sebevíc, nevyhnete se jim – a přestože vám stížnosti nejdříve nebudou po chuti, můžete se díky nim leccos přiučit a významně zlepšit kvalitu služeb. Pokud se navíc omluvíte, až polovina nespokojených nakupujících negativní recenzi stáhne.

​Buďte štědří a neváhejte s odměnami

Bonusy a slevy za věrnost, ale třeba i za první nákup. Na odměny všeho druhu zákazníci slyší a často se za ně odvděčí opakovaným nákupem. Nebude vás to stát ani zlomek toho, na kolik vyjde akvizice každého nového zákazníka prostřednictvím běžné online kampaně.

Publikováno: 30. 07. 2022 / Aktualizováno: 16. 02. 2024

Kategorie: Marketing

Autor: Romana Musilová