Reklamní předměty mají význam i dnes. Ale musíte si umět vybrat

Reklamní předměty. Zákazníci je milují a nedají na ně dopustit. Určitě jste alespoň jednou zažili situaci, kdy jste se klientovi snažili vysvětlit výhody vašich služeb či produktů a on jen nepřítomně těkal po vaší pracovní ploše. Zřejmě mu neunikla přítomnost stylových propisek, praktických diářů a dalších „tretek“ s logem vaší firmy. Jisté průzkumy potvrdili, že lidé mnohem častěji používají darované předměty (byť s minimální hodnotou) než ty, které si koupili sami za mnohem větší peníz. A to by jste přeci nebyli vy, kdybyste zákazníka nějakým tím suvenýrem neobdarovali. A proč jen jedním? Nabalte mu jich celou tašku, můžete jen získat!

Přesvědčete zákazníky, že vám na nich záleží

Poněkud bulvární úvod skutečně vychází z faktů. Je statisticky dokázáno, že firmy, které myslí na své zákazníky a zahrnují je drobnými dárky, zaznamenávají mnohem větší prodej než společnosti, které potenciální klienty lákají prostřednictvím nejrůznějších akcí a slev. Co za tím vězí a proč jsou reklamní předměty tak oblíbené? Klíčovou roli hraje psychologie. Zákazníci jsou ke slevám často velmi skeptičtí a čekají za nimi nějaký „podraz“ v podobě nižší kvality zboží nebo služeb. Navíc si mohou začít myslet, že se firma potácí v existenčních problémech a snaží se prodat za každou cenu. Reklamní předměty v nich naopak vzbuzují pocit důvěry. Dostanou-li dárek v podobě pěkného hrníčku nebo zapalovače, vytvoří si k vám přátelské pouto. Kdo by jim také dával něco zdarma, i když od něj doposud nic nekoupili? Jedině ten, kdo má k zákazníkům vřelý vztah a myslí to s nimi dobře.

Chodící reklama téměř zadarmo

Dárkové předměty však mají ještě jednu výhodu. Kromě toho, že zákazníka potěší, rozšiřují povědomí o vašem brandu. Vlastně tak činí samotný zákazník, který se dárkem pochlubí přátelům nebo kolegům v práci. Pokaždé, když s ní přijde do styku, uvidí vaše logo, což jeho podvědomí okamžitě zaregistruje. Právě proto se vyplatí využívat reklamní předměty denní potřeby – zmíněné hrníčky, zapalovače, propisky, přívěsky na klíče a cokoliv, co využívá dnes a denně. Výroba propagačního zboží vás přitom v žádném případě nezruinuje. Nakoupíte-li je ve větším množství, dostanete se na směšné částky.

Publikováno: 10. 08. 2018 / Aktualizováno: 16. 02. 2024

Kategorie: Marketing

Autor: Romana Musilová