Nejvíce franšíz působí v gastronomii, ukazují statistiky

Co je to franchising pravděpodobně nemusíme nikomu vysvětlovat. Lze říct, že jsou už dávno pryč doby, kdy jsme se tohoto způsobu podnikání báli. Dnes jsme franšízovému podnikání naopak otevřeni a nakloněni, což je jenom dobře. Přece jenom je to způsob, jak se mohou i české (nejen zahraniční) společnosti dostat do každého koutu republiky a kdy mohou poměrně snadno expandovat za hranice. Podle posledních statistik lze říct, že zájem o franšízy v České republice roste. Kupodivu však roste zájem především o české franšízové koncepty, nikoli o ty zahraniční. Největší zájem roste pak o gastronomické franšízy, kterých je u nás nejvíce, ale také stále roste zájem i o franšízy ve službách či poradenství, jako je franšíza Extéria Market, která se zaměřuje na poskytování poradenství v oblasti požární ochrany a bezpečnosti práce.

Gastronomie je oblíbená, roste počet franšíz se zdravějším občerstvením

Jak jsme zmínili, u nás bychom našli nejvíce franšíz na gastronomickém poli. Je to pochopitelné, lidé jídlo k životu potřebují a z důvodu hektického života si nestíhají sami vařit, proto rádi zamíří do restaurací nebo poboček rychlého občerstvení. Naštěstí stále roste počet franšíz, které se zaměřují především na zdravější občerstvení, nikoli jenom na nezdravé stravování. Vezměme si například neustále se rozšiřující sushi bistra nebo restaurace Ugovy Salaterie, které jsou nadmíru populární. A samozřejmě roste počet veganských a vegetariánských podniků.

Populární je především segment zdravé výživy a cvičení

U zdravého stravování a obecně zdravého životního stylu ještě chvilku zůstaňme. Statistiky také mluví o tom, že právě zdravá výživa a cvičení jsou v posledních měsících nadmíru oblíbené, je to jakýsi trend podle odborníků. Dokonce se v tomto odvětví rozjíždí i vzdělávací projekty, které jsou nejrychleji rostoucím segmentem na franšízovém trhu.

Publikováno: 28. 06. 2020 / Aktualizováno: 16. 02. 2024

Kategorie: Podnikání

Autor: Romana Musilová